A benevezett játékok

MATRIX

  • Kategória: BASIC
  • Műfaji címkék: logikai
  • Szerző: Nickmann László

A MATRIX egy klasszikus „területfoglaló” játék a számítógép ellen.
A cél nem a legnagyobb terület elfoglalása, hanem az utolsó lépés.
Egyfajta „sarokba szorítás” stílusban.

A játék a mező közepén kezdődik, és az ellenfél lépésétől mindig egy lépéssel tovább lehet lépni. A játékosok, „YOU” és az „NPC” felváltva lépnek, így haladva a 9 szinten keresztül a végső győzelemig.

Irányítás: SPACE és a WASD, illetve a kurzor gombok.

Docster’s Digger

  • Kategória: ASSEMBLY / GÉPI KÓD
  • Műfaji címkék: ügyességi, arcade
  • Szerző: Avramov András

A Docster’s Digger a Megastyle által készített, 2019-ben C64-re megjelent Mancave-hez járó bónusz játék Commodore Plus/4-re “portolt” változata.

A gonosz dzsinn, Khezam a holtak seregét építi, hogy meghóditsa a világot. Repülő szőnyegén a Földet körbeutazva Norvégia északi részére érkezett, ahol egy vérszomjas viking harcos lelkét akarja felébreszteni.

Ha bombáival sikerül lyukat ütnie a kazamatákig, a vérszomjas lélek a világra szabadul…

Arra azonban nem számított, hogy a temetőben Docster éjjeli műszakot vállalt és lapátjával felfegyverkezve készen áll a világ megmentésére.

Temess be minden lyukat mielőtt a viking lélek a felszínre ér! Sok szerencsét, szükséged lesz rá.

Irányítás: JOY 2 port vagy a jobbra-balra kurzor gombok és a SPACE.

ALPHA MAN

  • Kategória: ASSEMBLY / GÉPI KÓD
  • Műfaji címkék: logikai
  • Szerző: Sinkó Gergely

Ez egy Commodore Plus/4 konverziója a Soleau Software Shareware MS-DOS játékának, amelyet eredetileg William Soleau fejlesztett ki 1992-ben.

Ebben a játékban az Alpha Man-t irányítod egy 11×7-es rácson, ahol a cél az, hogy a kék, betűkkel ellátott blokkokat az azonos betűvel jelölt lapokon át told. Nagyon egyszerű feladatnak hangzik, de a játékban az egyes feladványok tényleges megoldása igen nagy kihívásnak bizonyulhat. (Részben ezért is döntöttem az átalakítás mellett.)

Ez a játék ugyanazt a 25 szórejtvényt kínálja, mint a Soleau’s Alpha Man shareware változata, és lehetőséget ad a pontszámok mentésére és betöltésére, amennyiben a 8-as meghajtóban floppylemez van.

Töltsük be a játékot a LOAD “*”,8,1 paranccsal, majd futtassuk a RUN paranccsal.

A játék irányítása teljes egészében a JOY 1 porton keresztül történik.

Knight’s Tour

  • Kategória: BASIC
  • Műfaji címkék: logikai
  • Szerző: Mező István

Lólépésben be kell járnod egy 10×10-es táblát. Minden sikeres lépés egy pontot ér. Ha sikerül a teljes táblát bejárni, a következő szintre jutsz, ahol akadályok nehezítik az utadat: bizonyos mezőkre tilos lesz lépned. Így is képes vagy kitölteni a táblát? Hány pontot tudsz gyűjteni?

Irányítás: a kurzor mozgatása a nyilakkal, a lépés szóközzel történik.

READY TO WAR

  • Kategória: ASSEMBLY / GÉPI KÓD
  • Műfaji címkék: ügyességi, lövöldözős
  • Szerzők: Széplaki András (BoCp), Márkus Zoltán (MMS)

Regenkurt kapitány űrhajóját ellopták a galaxis tolvajai, a Krongok. Te a nyomukba eredtél és az űrhajót visszaszerezted. Feladatod a Krongok űrhajóit megsemmisítve visszavinni Regenkurt kapitánynak a járművet.

Irányítás: kurzor nyilak balra és jobbra, space a lövés.

UfoTofU

  • Kategória: BASIC
  • Műfaji címkék: logikai, ügyességi
  • Szerző: Sinkó Gergely

Ez egy PICO-8 (prototípus) játék Commodore Plus/4-es változata, amelyet Albey Amakiir készített 2016-ban, majd Androidra portolták, és később UfoTofU:HEX néven folytatást kapott.

A játék célja, hogy egy színes szimbólumokkal teli 7×7-es táblán kígyózzunk, és próbáljunk meg minél hosszabb palindrommintát felépíteni. Minden fordulóban minden egyes megtalált palindrom hossza hozzáadódik a végső pontszámhoz. A játékosnak vigyáznia kell, nehogy véletlenül rövid mintát találjon.

Minden játékban három WARP mozdulat áll rendelkezésre, amelyeket vagy a SPACE megnyomásával, vagy a játékon belüli menüben, amely a FIRE megnyomásával érhető el. A WARP a játékost a tábla közepére juttatja, amikor a kiindulási pozíciója nem túl ígéretes.

Két játékmód létezik: Ez azt jelenti, hogy a játék 20 vagy 50 fordulón keresztül játszható. A játékmódok a hozzájuk tartozó magas pontszámok rögzítésével járnak.

Töltsük be a játékot a LOAD “*”,8,1 paranccsal, majd futtassuk a RUN paranccsal.

A játék irányítása a JOY 1 porton keresztül történik.

Deck Wreck: Demokracy

  • Kategória: BASIC
  • Műfaji címkék: stratégia
  • Szerzők: Rajnai Álmos

Álmodoztál valaha arról, hogy egy ország elnökévé választanak? Egyesek szerint bárkiből lehet elnök, de belőled is?

Mássz fel a politikai létrán a csúcsra, miközben ellenfelek, árnyékban lopakodó sötét erők, ingadozó szavazók és még több meglepetés között lavírozol. Lehetsz kedves vagy borzasztó figura: ez a te választásod. Viszont ne feledd: van egy végső célod és kellnek kemény döntések ahhoz, hogy elérd.

A Deck Wreck – Demokracy lényegében egy egyszemélyes kártyajáték, de semmihez sem hasonlít amivel eddig játszottál. A játék egy magával ragadó politikai történet körül forog ahol te vagy a főhős.

Összetett problémákat kell megoldanod erőforrások egyensúlyozásával, szavazók elégedettségét kiszolgálni, ellenfelek eszén túljárni és igen, néha gyanús dolgokat művelni.

Kivel próbálnád meg ezt a nagy utazást? Egy gazdag üzletemberrel aki hozzáfér végtelen sok pénzhez és ügyvédhez? Vagy inkább egy híresség népszerűségét használnád ki? Nem is beszélve az öregúrról, aki bármikor füttyenthet egy probléma megoldóért.

Venture Lite Remastered

  • Kategória: ASSEMBLY / GÉPI KÓD
  • Műfaji címkék: ügyességi
  • Szerző: Márkus Zoltán (MMS), Széplaki András (BoCp)

Egy 9 termemből álló labirintusban kell a szörnyeket elkerülve felszedni 6 darab kincset. Ha megvannak a kincsek, vissza kell menni az első terembe és a felső kijáraton távozni. A játék három nehézségi fokozattal játszható. Elkészültét a ColecoVision gépre készült Venture ihlette.

A játék irányítása a WASD billentyűkkel lehetséges.

Bertalan Simulator

  • Kategória: ASSEMBLY / GÉPI KÓD
  • Műfaji címkék: szimulátor
  • Szerzők: Prokop Kátya Karolina (PKK/Erla), Prokop Gábor (Proky/Erla)

A játék maga egy kvázi-tamagocsi, főszereplője Bertalan a.k.a. Berci, a kandúr.

Bertalannak hat állapota van, ezeket kell etetéssel, itatással, stb… a megfelelő szinten tartani. Ha ezek az állapotok a megfelelő tartományban vannak, Bertalan egészsége nő. Ha az állapotok értéke túl magas (pl. túleteted), az egészsége stagnál. Ha egy állapot értéke túl alacsony (pl. Bertalan éhes), akkor az egészség csökkenni kezd. A hat különböző állapot fontossága eltér, ahogyan az egymásra gyakorolt hatásuk is. Ha egy kevésbé fontos állapot értéke alacsony, de egy másik, fontos állapot értéke megfelelő, Bertalan egészsége akár még nőhet is.

Ha túl sok állapot értéke csökken le, Bertalan egészsége rohamosan csökkenni kezd. Ha az egészsége nullára csökken… Hát, ez majd kiderül a játékból.

Captain Slim

  • Kategória: ASSEMBLY / GÉPI KÓD
  • Műfaji címkék: ügyességi, kaland
  • Szerzők: Eperjessy Géza (Epy), Tettinger Tamás (Chronos), Pankaczy Csaba (Csabo)

Karcsú Kapitány hajótörést szenved a luxushajójával. Egy furcsa szigeten találja magát, amely tele van veszélyesebbnél veszélyesebb teremtményekkel. A feladat eljutni egy misztikus kapuhoz, ahol el tud majd menekülni a szigetről. Ahhoz, hogy ide eljusson, öt relikviát kell összegyűjtenie, amelyek különböző színű ládákban vannak elrejtve. Mindegyik ládát csak kulccsal lehet kinyitni.

Ja igen, a kapitány kincsei szétszóródtak, érdemes ezeket is összegyűjteni. A sziget egy hatalmas labirintus, nem lesz könnyű eligazodni rajta. Ahogy jutunk előrébb, a egyre nehezebb lesz a játék.

Sok sikert a keresgéléshez!

Irányítás:
Billentyűzet: Cursor gombok + Shift a lövés
Joy1 vagy Joy2: Joy négy irány + tűz a lövés

Gravity Boy

  • Kategória: ASSEMBLY / GÉPI KÓD
  • Műfaji címkék: ügyességi
  • Szerzők: Eberhardt Gergely (LBM), Sarosácz Iván (Jeva), Pankaczy Csaba (Csabo)

A tavaly elkészült hasonló nevű Homelab-3 játék továbbfejlesztett változata, melyben hősünk békés utazása váratlan fordulatot vesz, amikor az űr mélyén véletlenül elgázol egy ismeretlen idegen életformát. Az ütközés következtében az űrállomás súlyosan megsérül, és az energiaellátás is teljesen leáll. Egyetlen eszköz marad működőképes: a gravitáció szabályozására alkalmas kézi irányító.

Feladatod, hogy ezzel az egyedi eszközzel navigáld a hőst az űrállomás sötét, gravitáció által uralt folyosóin, és találd meg azt a 8 elrejtett útmutatót, amelyek segítségével megjavíthatod az állomást. De légy óvatos! A gravitáció megváltoztatása nemcsak rád, hanem a körülötted lévő tárgyakra és néhány rejtélyes szörnyre is hatással lesz.

Indulj az űr kalandokkal teli világába! Ne aggódj, az irányítás teljes egészében a te kezedben van – már csak a megfelelő gombokat kell megnyomnod! És ha már ott vagy, próbáld meg kikutatni az űrállomás további titkait is.

Irányítás: Cursor gombokkal, joy1 vagy joy2.

The Tale v1.2

  • Kategória: BASIC
  • Műfaji címkék: RPG, kaland
  • Szerzők: Michael Gantefoer (Haegar)

Sok történetet lehet mesélni egy fantázia és mágia által teremtett világról. Ez egy a sok közül. Egy kis királyság ebben a világban, amelynek neve már rég feledésbe merült, az utolsó király halála óta káosz uralkodik. Egy sötét erő terjedt el, ami baljós lények és alakok megjelenését okozta. Te, egy fiatal hős, nem akarod ezt elfogadni, és vissza akarod állítani a rendet. Képes vagy rá?

A játékot teljes egészében billentyűzettel irányítod. A kurzor billentyűkkel mozgatod a hőst a térképen. A hangokat az S billentyűvel kapcsolhatod be vagy ki.

Rush!

  • Kategória: ASSEMBLY / GÉPI KÓD
  • Műfaji címkék: ügyességi, stratégia
  • Szerzők: Kis Róbert (AnyStone), Rádi Norbert (Norbicsek), Tettinger Tamás (Chronos), Pankaczy Csaba (Csabo), Kemeri Csaba
    (Unreal)

Ez egy Tower Defense típusú játék, ahol az a cél, hogy az ellenséges egységek ne tudjanak átjutni a pályán.

A játékot ajánlott valódi gépen, vagy Yape emulátorral futtatni (a Vice pl. rosszul emulálja a zenét)

A játékos tornyokat rakhat le a várfalra a 1,2,3 gombok segítségével (oldalt látszik melyik elérhető éppen).
A falakon lépkedhetünk a kurzorral a joy port 2-vel, vagy a kurzor gombokkal. A tűz gomb nem csinál semmit (1,3,4,r,d,s gombok használhatóak)

3 féle torony van:

  • íjász torony (piros): simán lő egy ellenséget (500 arany)
  • Ágyú torony (sárga): az ellenség mellett lévő ellenségeket is sebzi (aoe) (1000 arany)
  • Varázsló torony (kék): lefagyasztja ez ellenséget (1500 arany)

Az hogy melyik torony elérhető függ attól, hogy ki van-e fejlesztve, illetve van-e rá elegendő pénz.
Amelyik torony nem építherő, az szürke a jobb oldali menüben.

A pályák elején egy bizonyos mennyiségű pénz áll rendelkezésre, ezeket az ellenségek lelövésével lehet növelni. (troll-50,ork-100,küklopsz-150 arany)
A tornyokat nem lehet irányítani, azok teszik a dolgukat maguktól.

Játék közben egy torony 3 értéke fejlesztető (d, r, s gombokkal, szintén látható oldalt melyik elérhető – “világít”, azaz fehér a betű)
Amennyiben az ki van fejlesztve és van rá pénz:

  • Damage: az okozott sérülés mértéke (varázslótoronynál a fagyasztás időtartama)
  • Speed: a lövés sebessége (azaz ugyanannyi idő alatt többet lő)
  • Range: a távolság ameddig ellő
    A fejelsztések ára minden toronynál 1-ről 2-re 300 arany, 2-ről 3-ra 600 arany

Egy pályán maximum 2 ellenség juthat át, ha átjut a harmadik, akkor vége, nem sikerült. Ha nem jut át egy sem, vagy max 2 jut át, akkor
csillagokat kapunk értük (3 csillag ha egy sem jut át, 2 ha csak 1, és 1 csillag ha 2 ellenség ment át a pályán)

A csillagokból fejlesztéseket vehetünk (a pályaválasztó oldalon “U” gombbal)
Elsőre csak az íjász torony elérhető, a másik két torony 3 csillagért fejleszthető ki (bármelyik tulajdonságukra nyomva).
Egyébként minden fejlesztés 1 csillagba kerül.
Az összes fejlesztés bármikor resetelhető, ha véletlenül más irányba szeretnénk fejleszteni.
Az upgrade menüben lévő fejlesztés csak azt eredményezi, hogy mi a maximum fejleszthetőség játék közben, azaz azt még a pályákon is ki kell fejleszteni (az r,d,s gombokkal).

Játék közben:
P-vel a játék megállítható.
H-val ki/be kapcsolahatóak a hintek a pálya alatt
+/- al állítható a játék sebessége

A játékban van cheat, kellemes kutakodást (egy elég híres kód amúgy)
10 pálya van, a pályák neve egy-egy filmcím, ami ihhlette az elrendezést.
Az utolsó pálya sikeres teljesítésekor van endsequence, érdemes tehát végigvinni.

TileSlip

  • Kategória: ASSEMBLY / GÉPI KÓD
  • Műfaji címkék: logikai
  • Szerzők: Bozsik István

A játék egy 16×16-os táblán kövek mozgatásából áll, a cél jobb oldalon mutatott alakzat kialakítása. A maximum négyféle színű kövek mellett el nem mozduló falak is vannak a táblán. A négyirányú mozgatásra a nem akadályoztatott kövek egyszerre csúsznak az adott irányba.

Minden feladványnak van megoldása. A lehetséges legrövidebb lépéssor hosszát kiírja a program (BEST POSSIBLE), de persze elfogadja az ennél hosszabb megoldásokat, csak jelzi, hogy van még miénknél rövidebb megoldás is.

Feladványválasztó képernyő:

Bal / jobb: előző – következő feladvány
Return: feladvány kiválasztása, játék indítása

Játék:

Egy-egy feladvány megoldására maximum 120 lépés áll rendelkezésre. A játék során korlátlan visszalépés/előrelépés lehetséges, a program az összes feladványhoz megjegyzi a megtett lépések sorát:

Kurzorgombok: kövek mozgatása
Shift + bal: egy lépés vissza
Shift + le: vissza a kezdő állásra
Shift + jobb: (visszalépés után) egy lépés előre
Shift + fel: (visszalépés után) ugrás az általunk megtett utolsó lépésre
M billentyű: Kód generálása / beírása az adott feladványban megtett lépéssorunkhoz
Return: Vissza a feladványválasztó képernyőre

Kód generálása / beírása:

A feladvány során megtett lépéseinkből az M billentyű megnyomására megjelenő képernyőn egy kódot generál, amelyet később megadva vissza tudjuk állítani a lépéseket.

A program ellenőrzi a bevitt kódot, pl. nem engedi, hogy nem a feladványhoz való kód megadásával egy-egy lépés pl. ne módosítson semmit a táblán vagy egy megoldás után még legyenek további lépések.

Return: Kód ellenőrzése, a dekódolt lépések átadása az aktuális játéknak (ekkor a játékban majd a kezdőállapotba fogunk kerülni és a Shift + jobb gombokkal tudunk előreléptetni, illetve a Shift + fel gombbal ugorhatunk a lépéssor végére).
Esc: Vissza a játékba változtatás nélkül

City Grill

  • Kategória: BASIC
  • Műfaji címkék: ügyességi
  • Szerzők: Varga Zoltán (BadCode64), Nagy László (Copass)

A feladatunk: hamburgerek és menük összeállítása a City Grill konyháján.

A hamburger összetevői:
Zsemle, Hús, Saláta, Lilahagyma, Paradicsom, Sajt, Szalonna.
A menüben lehet még: Krumpli, Üdítő és egy rózsaszín flamingó figura.

A képernyő elemei:

  • Jobb oldalon: a rendelés és felül az idő (egy csík formájában)
  • Alatta: a pontszám (Ft), amit eddig gyűjtöttél
  • Bal oldalon: az elkészült menü
  • Alul: az összetevők és a hozzájuk tartozó billentyűk

Ha hibázol, a teljes menü megy a kukába – és elveszik a kombó bónusz is!

JÁTÉKMÓDOK

  1. KARRIER MÓD
    Ezzel érdemes kezdeni!

Végighaladhatsz a kisebb, vidéki éttermektől a nagyvárosi pörgésig.
Kezdetben csak néhány hozzávalóból kell burgert készíteni, de ez fokozatosan bővül.

Minden városban több szintet kell teljesíteni – de egyelőre nincs minimális pontszám.
Ha sikeresen teljesíted az aktuális város szintjeit, automatikusan továbblépsz a következő városba.

  1. TIME MÓD
    Itt minden összetevő aktív.
    Véletlenszerű menüket kell minél gyorsabban elkészíteni, hogy pontot és időt nyerj.

Minden sikeres menüért plusz időt kapsz – elvileg végtelen ideig is lehetne játszani…
…de ez ritkán sikerül. 😄

Ha elég sok pontot érsz el, bekerülhetsz a hónap dolgozói közé!

  1. A HÓNAP DOLGOZÓI
    A Time mód dicsőségtáblája.
    A program automatikusan elmenti lemezre.

Jó játékot!

Turn!

  • Kategória: BASIC
  • Műfaji címkék: ügyességi
  • Szerzők: Fecz László (FeCO)

Fuss ameddig lehet, de csak egy irányba fordulhatsz. Ameddig csak lehet próbáld elkerülni az ütközést!

Irányítás: SPACE