A JÁTÉKOK
Összegyűjtöttük az elmúlt évek összes játékát, amelyek a versenyeink során készültek.

I. verseny – 2022
Intervallo
- Kategória: BASIC
- Műfaji címkék: skill, music, quest, text
- Szerző: Zalka Ernő – ern0

Kávégame
- Kategória: BASIC
- Műfaji címkék: text, management
- Szerző: Orosz Olivér
A “folyószámlánk” negatívba is mehet, ez nem gond, nem kell megijedni. Érdemes az elején olcsóbban, veszteséggel adni a kávét, hogy sok vendégünk legyen, ha már “sok vendégünk van” akkor emelhetjük az árat. Legfeljebb 2000 vendéget tudunk kiszolgálni hetente, tehát ennél több vendégünk nem lehet. Ha beállítottunk egy jó árat és azt akarjuk tartani akkor elég ha üres ENTER-t ütünk amikor az új árat kéri. (Ha 0-át írunk be akkor kilép a játék.)

Stick Man

- Kategória: ASSEMBLY / GÉPI KÓD
- Műfaji címkék: platform, jumping
- Szerző: Eperjessy Géza
Cél az öt relikvia összegyűjtése, amit a ‘T’ nevű pályákon találunk. Ha mind az ötöt összeszedtük, akkor az ‘X’ pályán tudjuk befejezni a játékot. A pályákon a színes zárt ajtókat az azonos színű kulcsok nyitják. Közben kincset is tudunk gyűjteni, 10, 50, és 100 pontot érnek. Nincs élet, sérülés esetén visszakerülünk a ‘respawn point’-ra (csengő), és 25 pont vonódik le. A pontok száma véges, a játékidő mérve van, így azonos maximális pontszám esetén is lehet elsőbbséget nézni. Időmérés miatt akár ‘speedrun’ illetve ‘longplay’ versenyeket is lehet rendezni.
25 pálya, és összesen 169 képernyő van. A játékidő 1,5-2 óra, ha mindent összeszedünk.

A két zsivány
- Kategória: ASSEMBLY / GÉPI KÓD – Turbo Rascal
- Műfaji címkék: labirynth, arcade
- Szerző: Orosz Olivér
Játék irányítása: joystick négy iránya, és a SPACE billentyű.
Megjegyzések: A menüben SPACE billentyűre indul a játék, a jobbra-balra irányokkal pályát választhatunk ha már teljesítettünk párat. Játék közben KÉT szereplőt kell irányítani felváltva. Irányítás a joystick négy irányával, a szereplők közötti váltás a SPACE billentyűvel.
Minden pályán cél, hogy mindkét szereplőt épségben eljuttassuk a kijáratig. Ha elérték a kijáratot és a kijárat nyitva (animál), akkor teljesítve a pálya. Ha a pályán a kijárat NEM animál, akkor kétféle feladat vár még ránk. Vagy valamennyi érmét össze kell még szednünk és csak utána nyílik meg a kijárat. Vagy csak bizonyos ideig életben kell maradnunk. Az ellenfelekkel ha ütközünk akkor életet veszítünk, ha elfogy az életünk akkor vége a játéknak. De a játék megőrzi hogy melyik pályán voltunk újra, így újra neki futhatunk az előbb elveszített pályának.

T-Rex Run
- Kategória: ASSEMBLY / GÉPI KÓD
- Műfaji címkék: running, jumping, arcade
- Szerző: Avramov András
A játék a Google Chrome böngészőbe épített unaloműző játék mintájára készült ugrálós reflexjáték, amelyben egy dinoszaurusszal kell a kaktuszokat átugrani. A játék célja az, hogy minél messzebb el tudjun jutni, ezáltal minél több pontot gyűjtsünk össze.

Pipe Master +

- Kategória: BASIC
- Műfaji címkék: labirynth, arcade
- Szerző: László Fecz (FeCO) – Hungary
Nagyrészt a cél a két csőcsonk összekötése új, vagy meglévő elemekkel időre, ilyen-olyan segítséggel. A lerakott elem megsemmisül, ha másikkal nekimész.

II. verseny – 2023/2024
SIDELSA B
- Kategória: ASSEMBLY / GÉPI KÓD
- Műfaji címkék: shooter, arcade
- Szerző: Javier Gonzalez Gonzalez
Lőjj mindenre, ami mozog és szerezz minél több pontot! Az irányítás bármelyik JOY port vagy a QAOP gombokkal. Ha a karaktered egy ellenség közelébe kerül, automatikusan tüzet nyit. A játék célja, hogy az öt pályán keresztül gyűjts össze mindent és lehetőleg kerüld az érintkezést az ellenségekkel. Az ötödik pálya után újra az elsőre kerülsz, de már nehezebb lesz a feladatod.

Bombtank

- Kategória: ASSEMBLY / GÉPI KÓD
- Műfaji címkék: arcade, shooter
- Szerző: Michael Gantefor (Haegar of Synergy) – Germany
Ez a játék egy kis Bomberman klón a Plus/4-hez. A standard verzióban akár 5 játékos is játszhat egyszerre, a WHEELOFJOY változattal akár 8 játékos is játszhat egyszerre. Aztán ott van az MMHV verzió, a masszív többjátékos hektikus verzió, akár 12 játékos számára egyszerre.
A WOJ és MMHV változatokhoz szükség van a Sukopera féle Wheel of Joy kiegészítőre. Az elkészítéséhez leírás a https://github.com/SukkoPera/WheelOfJoy oldalon érhető el.
Nem kell minden joystick portot felhasználni, a sorrend nem számít. Csak az a fontos, hogy legalább 2 játékos legyen. Van egy kis probléma a YAPE emulátor standard verziójával és MMHV változatával, mert ott nincs SID joyport, Plus/4-en viszont tökéletesen működik. Miután minden játékos regisztrált, lehet választani egy játék vagy egy verseny között. A versenyen három győzelem szükséges az összesített győzelemhez.

FlappyFly C16

- Kategória: BASIC
- Műfaji címkék: arcade
- Szerző: László Fecz (FeCO) – Hungary
Át kell vezetned a legyet az oszlopokon a SPACE gombbal. Ahogy a játék halad előre, egyre több oszlopod lesz és az oszlopok közötti tér egyre kisebb lesz.

Mad Pod Race
- Kategória: ASSEMBLY / GÉPI KÓD
- Műfaji címkék: arcade, race
- Szerzők:
- Programozás és ötlet: Eberhardt Gergely (LBM)
- További ötletek és szintek: Eberhardt Márton (Martyevic)
- Zene: Pankaczy Csaba (Csabo)
- Intro grafika: Sarosácz Iván (Jeva)
Ebben a játékban a játékosok a Star Wars univerzum pod versenyzőinek szerepét öltik magukra, és igyekeznek a lehető leggyorsabban elérni az ellenőrző pontokat. A játék egyedülálló abban, hogy nem korlátozza a játékosokat egy adott útvonalra; minden ellenőrzőpontot bármely irányból megközelíthet. A hatékony navigáció kulcsa az, hogy figyeljünk az egyes ellenőrzőpontok bal felső sarkában található színkódolt lámpákra, amelyek jelzik a következő célpontot: kék az első játékos, lila a második és zöld a harmadik.
A játéknak 15 szintje van, minden szinten 5 kört kell teljesíteni. A pontokat az egyes versenyeken elért helyezés alapján ítélik oda: 1000 pontot az első helyért, 500 pontot a másodikért és 250 pontot a harmadikért. Elegendő pont összegyűjtése feloldja a következő szintet. Néhány szint után a futamok megnyerése nem lesz elég. El kell végezned a különböző bónuszfeladatokat, amelyek szintről szintre változnak. Tehát ne felejtsd el ellenőrizni a verseny megkezdése előtt.

Kondi Krush!
- Kategória: ASSEMBLY / GÉPI KÓD
- Műfaji címkék: logical
- Szerző: Kis Róbert
Az indító képernyő után a pályaválasztó képernyőn a piros keret mozgatásával választhatunk pályát magunknak. A joy port2-be dugott joystickkal, lehet köztük mozognia piros kerettel. Csak a fehér színű pályákat választhatjuk. Akkor válik játszhatóvá egy pálya, ha az előtte lévő pályát már minimum 1 csillagra teljesítettük. A pályáról információkat kaphatunk, ha ráálva megnyomjuk az I billentyűt. Itt látszani fog milyen kondikat tudunk használni, hányszor hanyas a pálya, mennyi lépésünk van, illetve mennyi pont kell a csillagok eléréséhez.
Elkezdeni egy pályát az joystick tűz gombjával lehet. A játékban az elemeket kell felrobbantan úgy, hogy 3 vagy több egyforma színű elemet egymás mellé rakunk. Mozgatni őket csereberéléssel lehet. A keretet ugyanúgy irányíthatjuk, mint a pályaválasztón. Kiválasztani a joystick tűz gombjával lehet. Ekkor a keret X-re vált és kiválaszthatjuk melyik mellette való elemmel szeretnénk kicserélni. Ha 3 azonos színű elem egymás mellé kerül, azok felrobbannak és minden felettük lévő elem lejebb esik, az üres helyekre új elemeke jönnek. A pályáról bármikor kiléphetünk a Q billenytűvel, az eredmény ekkor sem veszik el, felíródik ahol tartottunk. Ha egy pályára újra belépünk, az eredmény csak akkor íródik fel, ha az jobb, mint az eddigi legjobb eredmény az adott pályán. Egy csillagra viszonylag könnyű mindegyik pályát lehozni, 3 csillagra már lesz pár pálya, ami kihívást jelenthet. Tipp: sok pontot láncreakcióval lehet elérni. Annál több pont jár minél hosszabb a láncreakció.
Vannak pályák, ahol előfordulhat, hogy nem lehet már több elemet felrobbantani, ott vagy végig kell játszani a köröket, vagy a Q billentyűvel ki lehet lépni. Nem kötelező olyan lépést tenni ami robbanást eredményez, lehet “építkezni” is. Bizonyos pályákon ha 4 elemet egymás mellé rakunk, akkor keletkezik egy csíkos elem. Ezzel ha cserélünk, akkor az egész sor/oszlop felrobban attól függően milyen irányba cseréltünk. Ezeken a pályákon ha 5 elemet egymás mellé rakunk, akkor pöttyös elem keletkezik. Ezzel cserélve az összes olyan színű elem felrobban, amivel cseréltünk. Csíkos és pöttyös elemek között nincs kükönleges robbanás, ugyanúgy fognak viselkedni, mint a normál elemek (tehát pl. ha pöttyöset cserélünk csíkossal, akkor az összes csíkos felrobban).


PATT
- Kategória: BASIC
- Műfaji címkék: action, arcade, jumper
- Szerző: Fecz László (FeCO)
A PATT egy BASIC-ben készült játék a Commodore 264 sorozathoz. Csak egyetlen billentyű, a szóköz megnyomásával kell ügyesen végigvezetned a labdát az egyes szakaszokon (körülbelül 50, a nehézségtől függ + 3 bónusz). Szerezz minél több pontot, juss minél messzebb!

SimonSaid1L
- Kategória: BASIC
- Műfaji címkék: logical
- Szerző: Fecz László (FeCO)
Egy soros BASIC játék. Véletlenszerű hangok és háttérszín lejátszása és ismétlése 2 és 99 között.
Írányítás: a 0-9 gombok.

Magic Dices
- Kategória: ASSEMBLY / GÉPI KÓD
- Műfaji címkék: logical, puzzle
- Szerző: Prievara Zsolt (PZsolt)
A Magic Dices a népszerű 2048 játék dobókockákkal helyettesített változata.

Ipon20Yrs
- Kategória: BASIC
- Műfaji címkék: puzzle, jigsaw
- Szerző: Fecz László (FeCO)
Rendezd át a szétszórt logót az eredeti formájára! A kihívásokat szerető játékosoknak több nehézségi szint is van.
Írányítás: WASD, kilépés a F billentyűvel.
